sjuk, sjukare, LINA


Gissa vem som är sjuk! Jo jag. Hade hade bara ont i halsen tills inatt. Nu är jag dunderförkyld. Och igår hade jag löss också. Det började på morgonen. Jag trodde det kliade i håret, inte nog med att vi hade haft ett jobb om löss i skolan. Jonas vaknade och frågade vad som var fel eftersom jag stirrade i taket.

- JAG TROR JAG HAR LÖSS!


Jag tvingade Jonas att starta datorn så jag kunde gå och och kolla vad fan jag ska göra. Jag jag vet att jag nyss har haft arbete om löss. Men det var morgon och jag hade inte kissat och jag var hysterisk! När jag hade tagit reda på fakta på självrådssidor samtidigt som jag gapat och skrikit "Jonas var är din mamma!, var är din MAMMA?!" Det slutade med att jag tvingade jonas att börja kamma igenom mitt hår på upplyst vis över ett vitt papper. Stackars Jonas.. När jag märker att jonas har ingen aning om vad han letar efter eller vad han gör hör vi dörren öppnas och Jonas kutar ut i hallen.

- MAMMA, Lina tror hon har fått löss. Jonas mamma tog kammen och hon visste direkt vad hon skulle göra ocgh vad hon höll på med..

Nej jag hade inte löss, men nu har jag blivit förkyld istället. Och eftersom jag ser ut som en svullen häströv tänker jag låta er njuta lite av att få se hur jag ser ut, och min snorpappershög som jag gjorde under en timme.












LISTA ÖVER TIPS NÄR DU ÄR FÖRKYLD
  1. Smörj in näsan och överläppen med idomin så du inte blir torr.
  2. Nys i amrväcket
  3. Samla alla snytpapper på ett ställe så du slipper otrevliga överraskningar när du blir frisk
  4. Snyt dig inte när du ligger på rygg
  5. Snyt dig inte IGEN när du ligger på rygg
  6. -"-
  7. Låt inte din kompis arkivera ditt utseende när du är sjuk
  8. DÖLJ ingenting; ignorera 7
  9. Försök undvik att få orgasm, man blir helt utmattad, för utmattad, det känns som man ska dö
  10. Leta upp folk som vill ta hand om dig!
  11. Bli frisk!

Ha det gött

Kommentarer
Postat av: Jasmine,

hahaha söt lina, saknar dig gumman :)<3

2009-11-27 @ 00:30:45
URL: http://jasminewahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0